Alla inlägg den 25 mars 2008

Av Jessica - 25 mars 2008 20:08


När jag var liten och gick på dagis, så fick vi en tomatsoppa med makaroner som jag älskade, och varje gång jag ätit tomatsoppa sedan dess har jag förundrats över hur ingen soppa varit lika god som den på dagis, oavsett antal fancy ingredienser och tillsatser.


Godare, enklare och billigare än såhär kan det inte bli!


Tomatsoppa

minst 4 port


2x500g passerade tomater

kryddor som basilika, persilja och oregano

salt och peppar

vatten att späda med

4 dl okokt pasta


Häll i de passerade tomaterna i en gryta/stor kastrull. Krydda efter smak och spä med vatten till önskad konsistens. Koka upp och låt koka till pastan är klar. Servera med ett gott bröd.


Soppa-på-en-spikmakarens kommentar:

Den blir lite syrlig, men det var den också på dagis kan jag minnas. Min mor hade säkert tillsatt lite socker, och det kan du också om du vill :)

Ovido - Quiz & Flashcards